den barmhärtige samariten



Pappa sa en gång till mig att "livet blir vad man gör det till". Inspiration.

Jag gör så mycket att livet en dag inte räcker till.
Jag suckar.
Jag tittar ut genom fönstret och ser livet blåsa iväg.
Jag gråter.
Jag vill vara liten igen och springa runt barfota.
Jag ler.

Livet är så mycket mer än det vita guldet jag dricker.
Den barmhärtige samariten, läser jag och skrattar.
Påhitt.
Finns ingen barmhärtighet här. Hittar ni den, slå mig en pling!

Pappa va mitt ljus, det va han som torkade upp mig när jag låg på golvet i en pöl.

Ikväll tänder jag ett ljus för honom och alla andra som lever ett liv med en skugga över ansiktet.



Kommentarer
Postat av: sofia'

tack detsamma ! jättefina bilder och underbara texter !

2010-02-20 @ 16:04:42
URL: http://ssfw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0