LÄNGTAN AV VÄLSIGNELSE

Vissa saker förstår man inte. Vissa saker vill man inte förstå och vissa saker skulle man kunna tömma sina handleder på blod för att få veta. Oftast av ren nyfikenhet då, hoppas jag. Så ibland, när jag försöker sova ligger jag ofta och tänker. Tänker på saker som, vem uppfann popcornen och hur kom man egentligen på att man skulle prova hoppa fallskärm för första gången? Rätt ointressanta saker, men tankar som får mig att slippa ligga ensam och betydelselös i sängen.
Samtidigt kan jag aldrig sluta ligga och tänka på dom mörka och kvävande tankarna, såsom på döden och oändligheten. Jag vrider och vänder, tänker fram och tillbaka. Jag vill ha svaret, men kaoset i mitt huvud tillåter inte. Det snurrar runt som alla mattetal gjorde i skolan, och gång på gång förundras jag över att jag aldrig kommer att få veta. Tills den dagen då jag själv ligger där och döden kommer intågandes med svart kappa. Blir helt kall. Jag kan inte.. men det är inte möjligt. Jo .. jag ligger här och önskar döden. Bara just nu, i detta andetag. Kom, kom och ta mina synder. Svälj min ångest och lägg din hand på min panna och säg att "Allt är nu över, du kan ta ditt sista andetag i lättnad. Det är över nu"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0