hallelujah

Det finns en man i hörnet och hans kläder är slitna. Och han höll fram sin hand och man kunde se i hans ögon att han vet att de folket som går förbi inte förstår.

De bara tror att han kommer ta deras pengar .Och gå och spendera dem på droger .Då en man stannade, och jag såg ett leende inom honom. När han viskade försiktigt i hans öra "hopp". 

Luffaren började gråta, bara fortsatte att säga, 
"Varför? Varför? Varför? Jag är 32 och jag har här ett par skor.
Och en dålig smak i munnen.
Jag tycker det är tydligt att Gud inte älskar mig 
Varför skulle han annars lämna mig här. " 

Sedan kom Gabriel och bara log och sa finn frid mitt barn. 
Frälsningen är här i dag.

Han reste sig till hans fötter och han sjöng Hallelujah. Folk vände sig om på gatan. Han såg dem i ögonen och han sjöng, "Hallelujah det är någon här att ni måste möta, Någon ni bara måste träffa. " 

När hans vagabond vände sig utan ett ljud. Gabriel bara log och försvann när han tittade på publiken och de skrattade högt. Men mannen kunde inte se dem för tårar. När hans vision kom runt var det en ung flicka på marken. Jag visste att hon hade det svårt. Hon var aldrig en fighter tills jag låg bredvid henne 
Och försiktigt viskade "hopp". 

Vi reste oss upp till våra fötter, och vi sjöng Hallelujah. Folk på gatan vände sig om. De såg oss i ögonen och de sjöng, "Hallelujah, Det är någon här vi funnit "
Alla sjöng, "Hallelujah, Hallelujah, Vi är de röster som ropar i öknen ,Halleluja, Halleluja. " 
Folket på gatan började bekänna deras synder.
Och en kör av, "Hallelujah, Hallelujah Halleluja, Halleluja
Varje knä ska böja och alla tungor bekänna 
och rösten av en som ropar i öknen.
Halleluja, Halleluja "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0